Garantie

Garantietermijn

Al onze producten worden door ons geleverd met 2 jaar garantie.

Binnen de garantieperiode zullen onder normaal gebruik defect geraakte producten kosteloos hersteld of vervangen worden.

De artikelen waarvoor je aanspraak maakt op garantie mogen niet zijn aangepast, enige andere wijziging hebben ondergaan of zijn beschadigd door onvoorzichtig gebruik.

Variaties in houtstructuur en houtkleur, vallen onder de natuurlijke kenmerken van hout, en kunnen niet onder garantie geclaimd worden.

Wat valt niet onder garantie?

    • Hout is een natuurlijk materiaal dat reageert op variaties in temperatuur en luchtvochtigheid, door uitzetten of krimpen. Soms kunnen deze reacties zichtbaar worden in het uiterlijk van de houten kerstboom.
    • Hoewel er alles aan is gedaan om ervoor te zorgen dat de houten kerstbomen bestand zijn tegen veranderingen in temperatuur en luchtvochtigheid, kunnen de omstandigheden in je huis van invloed zijn op een houten kerstboom.
    • De houten kerstboom kan lichte bewegingen vertonen of scheurtjes krijgen in de loop van zijn levensduur. Dit betreft geen fout, maar de werking van vezels in een natuurlijk materiaal zoals hout.
    • Zoals bij alle natuurlijke materialen heeft hout onderlinge verschillen in kleur en nerfpatronen. Op deze variaties veroorzaakt door de natuur heeft de fabrikant en de leverancier geen invloed.
    • Wij adviseren om houten kerstbomen in constante, stabiele omstandigheden te plaatsen en bewaren om de invloeden van temperatuur en luchtvochtigheid te minimaliseren. Vermijd bijvoorbeeld de houten kerstbomen te plaatsen in de buurt van hittebronnen zoals een radiator of open haard. Stabiele omstandigheden zullen ervoor zorgen dat je houten kerstboom langer meegaat.
    • Omdat hout een natuurlijk materiaal is, zal elk product er qua afwerking anders uitzien in kleur of patronen in het hout. De leverancier kan geen garantie geven op het gebied van kleur, nerfpatroon of textuur van het hout.

Defect binnen garantietermijn?

Wat vervelend dat je product defect is geraakt. Net als jou vinden wij het fijn als je in zo’n geval vlot verder geholpen wordt en snel weer kunt genieten van het product.

Dat gaan we dan ook doen, beloofd.

Je kunt eenvoudig contact met ons opnemen voor het melden van je probleem.

Wij vertellen je daarna spoedig (doorgaans binnen 24 uur tijdens werkdagen van maandag t/m vrijdag) hoe je het product het beste kunt retourneren en hoe we je gaan verder helpen met een passende oplossing.

Let op: een aanspraak op garantie dient altijd voordat je het product naar ons toezendt aan ons kenbaar worden gemaakt.

Stuur s.v.p. nooit defecte producten retour zonder dit eerst met ons gecommuniceerd te hebben.

Defect buiten garantietermijn?

Defecte producten kun je altijd bij ons aanbieden voor reparatie.

Na het verstrijken van de garantietermijn zullen de gemaakte kosten, nadat je van ons eerst een prijsopgave ontvangen hebt, aan je doorbelast worden.

Vermeld bij het aanmelden van defecten altijd het oorspronkelijke bestelnummer dat je kunt terugvinden op de factuur.

Je kunt eenvoudig contact met ons opnemen voor het melden van je probleem.

Bij wie heb ik garantie?

Heb je een product bij ons (Yelka.nl) gekocht en is het onverhoopt kapot gegaan bij normaal gebruik? Dan heb je altijd met ons bedrijf te maken.

Wij regelen alles met onze leveranciers en fabrikanten, en zullen het product zo snel mogelijk voor je vervangen of repareren.

In sommige gevallen is het mogelijk dat het product niet meer leverbaar is. In deze gevallen zal het product in overleg met jou worden vervangen door een gelijkwaardig of beter alternatief.